Friday 31 January 2014

The Catastophe Cosmetique Face Mask by Lush






Something to keep in my mind about Lush masks is that they last for only one month after purchase. Since they are kind of expensive for their limited viable time (11€ or $6,95), it is important to know when you should purchase one of their masks. The Catastrophe Cosmetique Face Mask is for those moments where your face is irritated, pimples have appeared and your skin texture is just not right (may be after eating too much chocolate??). This mask should therefore calm this skin reaction and leave you feeling refreshed.


Quelque chose à laquelle il faut penser quand on envisage d'acheter un masque de Lush est qu'ils tiennent que pendant un mois. Comme ils sont un peu chers (11€), il est intéressant de connaître les différents masques et savoir lequel acheter selon la situation. Le masque Catastrophe Cosmétique sert à calmer la peau irritée, avec des boutons ou qui a une texture anormale (peut-être après avoir mangé trop de chocolat??). Ce masque est donc là pour refraîchir la peau et améliorer sa texture.





After having been using it for three weeks, I can say that:

- It has a nice blueberry/lavender scent.
- It dries after 10 minutes but it is hard to remove (you feel like an oily film stays on your skin so I use a gentle cleanser after removing it with water).
- It feels refreshing since you store it in the fridge.
- It closes my pores and calms down redness and blemishes.
- The results are long-term is I use it twice a week.
- The jar is so big you have a lot of product so I shared it with my sister to make sure we finished it otherwise you would be throwing some product away. (don't forget to keep the jars so you can exchange them for another face mask!).

I loved this mask and it did not irritate my skin. I now want to try some of the other ones they have. Have you tried any of Lush's masks? Which are your favorites?



Après l'avoir utilisé pendant trois semaines, je peux vous dire que:

- Il a un bon parfum entre myrtilles et lavende.
- Il sèche après 10 minutes mais il est un peu difficile à enlever (je sens comme un film gras qui reste et que j'enlève avec un nettoyant doux).
- Il est refraîchissant parce qu'il est froid grâce à devoir le garder au frigo.
- Il serre mes pores et calme la rougeur ou les boutons.
- Si je veux des résultats à long-terme, il faut que je l'applique deux fois par semaine.
- Il y a trop de produit pour une personne donc je vous conseille de le partager avec quelqu'un si vous pouvez (n'oubliez pas de garder le pot pour en échanger 5 contre un autre masque).

J'ai adoré ce masque et il n'a pas du tout irrité ma peau. J'ai envie d'en essayer d'autres de Lush. Avez-vous essayé des masques de Lush? Lesquels sont vos préférés?

No comments:

Post a Comment